Frukost är dagens viktigaste måltid

Det kan låta som en gammal uttjatad fras. För att undvika potentiell hjärntrötthet som orsakas av lågt blodsocker behöver du frukost. Genom att börja dagen med en komplett, näringsbeständig måltid kan du också fortsätta göra bättre val under hela dagen.

Det kan vara utmanande att göra hälsosamma frukostval när du frestas med kaloribelastade pannkakor och humongösa omeletter. Men hälsosamma frukostrecept kan vara snabba och enkla att göra och som smakar bra.

Ägg

Full av vitamin A, D och B12, ägg är en billig och näringsbeständig ingrediens. Två stora ägg innehåller mer än 50% av den kolin du behöver varje dag, vilket påverkar minne, humör och muskelkontroll. Bara ett ägg har cirka 8 gram protein också. Nästan allt i våra kroppar kräver protein, till exempel vår hud, blod och ben. Protein tar längre tid att smälta än kolhydrater, vilket håller dig mer mätt under en längre tid.

Yoghurt

Är krämig, läcker och närande. Den görs genom att sila vassle och andra vätskor från mjölk. Som producerar en krämig yoghurt som är mer koncentrerad på protein. Protein har visat sig minska känslan av hunger och har en högre termisk effekt än fett eller kolhydrater.

Yoghurt och andra mejeriprodukter kan också hjälpa till med viktkontroll. Dessutom innehåller yoghurt med full fett konjugerad linolsyra CLA. Vilket kan öka fettförlusten och minska risken för bröstcancer.

Ät frukost varje dag

En stor mängd bevis bevisar konsekvent tanken att konsumtion av frukost. Leder till bättre allmän hälsa och ett lägre kroppsmassaindex BMI. Och när du äter frukost berättar du för kroppen att det finns många kalorier att äta för dagen. När du hoppar över frukosten är meddelandet att din kropp är. Att den måste spara snarare än att bränna inkommande kalorier.

Forskning tyder på att du sannolikt kommer att förbränna fler kalorier under dagen efter att ha ätit en stor frukost. Medan hoppar över frukosten som är kopplad till att förbränna färre kalorier under dagen. Vilket raderar alla viktminskningsfördelar med att äta färre kalorier.

Havre

Havre är en av de bästa födoämnen vi kan äta av flera orsaker. Som 100% fullkorn är de fyllda med fiber, växtbaserat protein, B-vitaminer och mineraler, inklusive järn, kalcium och magnesium. De har kopplats till minskad risk för hjärtsjukdomar tack vare en typ av fiber. Som kallas betaglukan som har visat sig förbättra kolesterolnivån.

Bär

Bara en kopp blåbär kan innehålla upp till 9 gram fiber och 50% av ditt C-vitaminbehov för bara 60 kalorier. Antioxidanter som finns i bär inklusive hallon, björnbär och jordgubbar. De har också cellskyddande egenskaper. Att äta mer av dessa livsmedel kan skydda dina blodkärl från skadlig plack och har en cirkulationsstärkande effekt.